Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - TPK
24 czerwca 2021
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
- w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących
– Z konsultacji mogą również skorzystać osoby niesłyszące. Za pomocą wideoczatu, przy wsparciu tłumacza języka migowego, komunikują się z lekarzem, pielęgniarką czy położną. Z tej możliwości skorzystało 9 osób – dodaje Maciej Bogdan Olesiński. (dane z 17.06.2021r.)
Wideoczat z tłumaczem języka migowego dostępny jest pod linkiem:
https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/
Informacje o TPK przedstawione przez tłumacza Polskiego Związku Głuchych Zarządu Głównego: